
30 september 2026:
Slimme laadinfra in volle netten
Tijdens onze 37e themamiddag staat 'Slimme laadinfra in volle netten' centraal. Al decennia is het advies van klimaatwetenschappers hetzelfde: we moeten de uitstoot van broeikasgassen verminderen. Deel van de oplossing is het elektrificeren van ons wegvervoer, maar netcongestie werpt hiervoor een drempel op.
Betekent deze drempel dat we moeten stoppen met de groei van elektrische voertuigen op de weg? Of biedt slimme laadinfrastructuur voldoende oplossingen om onze auto's, bussen en vrachtwagens toch snel verder te elektrificeren? Tijdens deze themamiddag gaan we in op deze vragen. De middag vindt plaats op 30 september 2026, en wordt gehost door Connectr.
Inschrijving geopend
Het aanmelden is vanaf nu mogelijk via onderstaand aanmeldformulier. Aanmelden is gratis, er is plek voor maximaal 100 deelnemers. Vol is vol! De middag bestaat uit lezingen, workshops en rondleidingen. De middag begint om 13:00 uur en eindigt rond 17:00 uur met een netwerkborrel.
Voorlopig programma
-
Datum: woensdag 30 september 2026
-
Locatie: Connectr, Cleantech Park Arnhem, Westervoortsedijk 73, Arnhem
-
Programma:
-
12u45: zaal open
-
13u00: centrale presentaties
-
Floris van Elzakker, Smart Energy NL / Krado: Opening en welkom
-
Jeroen Janssen, ElaadNL: Kunnen de netten de toekomstige laadvraag aan?
-
Maarten de Vries, Connectr: Van samenwerking tot innovatieve, schaalbare oplossingen?
-
Michel Scholtes, Technolution: Praktijkcasus AFAS - grootschalige laden met EMS-sturing?
-
-
14u10: keuze workshops en keuze
-
14u30: parallelle workshops (2 rondes)
-
Erik Geensen, Siemens e-mobility: Nederland als gidsland - koploper in volledig elektrische trucks
-
Jan Karens, ElaadNL: Rondleiding door het testlab
-
Maarten Klein Geltink, Hedgehog Applications: Titel volgt
-
-
16u30: afsluiting & uitnodiging voor de netwerkborrel
Aanmelden 37e themamiddag 'Slimme laadinfra'
Sfeerimpressie van een voorgaande themamiddag


